Spis treści
W dobie postępującej cyfryzacji i rozwoju technologicznego wiele firm rozpoczyna poszukiwania najlepszego rozwiązania, celem wyróżnienia się na rynku branży wśród licznej konkurencji.
Zatem, gdzie najlepiej rozpocząć działania promocyjne w sieci? Amazon jest odpowiedzią na wskazane pytanie, a w związku z nim pojawia się kolejne – od czego zacząc kampanie amazon ads? O tym dowiesz się z naszego mini-wpisu, który rozjaśni również kwestie definicyjne reklamy na jednej z najpopularniejszych platform sprzedażowych.
Wstęp teoretyczny – czyli wszystko o Amazon Ads
Konkurencyjność na platformie Amazon generuje potrzebę wyróżnienia się wśród pozostałych sprzedawców. Służy temu narzędzie Amazon Ads, który jest przeznaczonym dla tego serwisu, systemem tworzenia kampanii reklamowych. Ciekawostka: W skali globalnej popularnością dorównuje on Google Ads.
Kampanie amazon ads to znana forma reklamy w dziedzinie e-commerce, mimo wszystko nie wszyscy zarządzający firmą mogą czerpać korzyści z jej zasobów. Promocja w serwisie rozpoczyna się od rejestracji i nabycia płatnego, profesjonalnego konta. Przed skorzystaniem z potencjału, jaki niosą ze sobą kampanie amazon ads, konieczna jest sprzedaż bez wsparcia reklamy kilku produktów oraz otrzymanie rekomendacji ze strony kupujących. To z kolei, umożliwia wgranie tzw. przycisku “Kup teraz” (Buy Box) oraz rozpoczęcie działań z zakresu kampanii reklamowych.
Najważniejsze wskazówki – od czego zacząć kampanię Amazon Ads?
Proces kreacyjny strategii reklamowej na Amazon Ads rozpoczyna się w specjalnie przeznaczonym w tym celu panelu Campaign Manager. Jeżeli chcesz mieć do niego dostęp, powinieneś najpierw się zarejestrować. Następnie podejmujesz decyzję o wyborze segmentów rynkowych oraz języków, na jakich planujesz się skoncentrować. Co więcej, możesz skupić się na jednym rynku bądź skoncentrować się na aktywności w skali globalnej.
Od czego zacząc kampanie amazon ads? Właśnie od zapoznania się z narzędziem, jakim jest Campaing Manager. Jego intuicyjność pozwala bez przeszkód na wdrażanie działań reklamowych, zwłaszcza jeżeli wcześniej miałeś do czynienia z kampaniami tworzonymi w Google Ads bądź Facebook Ads.
Jednym z pierwszych etapów kreowania reklam na Amazon.com jest ich wybór. Dostępność kampanii będzie widoczna w głównym panelu, natomiast na użytkowanie innych umożliwi Ci program Amazon Vendor. Mniejsi przedsiębiorcy będą korzystać z potencjału Sponsored Products bądź Sponsored Brands. Po podjęciu decyzji, co do typu reklamy, zostaniesz automatycznie przekierowany do ustawień kampanii promocyjnej oraz wariantów targetowania (między innymi) stawki. Bardzo zbliżone praktyki mają miejsce w panelu reklamowym Facebooka i Google.
Wizualna oprawa kampanii Amazon Ads
Realizując strategię reklamową na Amazonie, nie musisz martwić się o jakiekolwiek grafiki czy banery. Formą reklamową są produkty, które są udostępniane na platformie e-commerce. Przypisane są im strony produktowe, które zawierają takie elementy, jak opis czy szczegółowe parametry. Od czego zacząc kampanie amazon ads? Jednomyślnie odpowiadamy – od analizy korzyści, jakie dostarczą ci reklamy tworzone na Amazonie, a przede wszystkim od dobrych chęci.