Pozycjonowanie sklepu na Woocommerce

Pozycjonowanie i optymalizacja sklepu internetowego to obok inwestycji w reklamy GoogleAds i promocji w mediach społecznościowych najlepszy sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Pozycjonowanie sklepów internetowych na Woocommerce i na GOshop różni się nieco od standardowego pozycjonowania stron internetowych, dlatego już od samego początku warto unikać podstawowych błędów. Na co trzeba zwrócić uwagę w pierwszej kolejności? Jak pozycjonować stronę na GOshop i Woocommerce? Odpowiadamy!

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?

Platformy Woocommerce i GOshop umożliwiają stosunkowo łatwe stworzenie swojego sklepu internetowego na gotowym szablonie (bez konieczności posiadania wiedzy o HTML i CSS i Java).  Łatwość w stworzeniu witryny jest niestety tylko miłym początkiem działalności w branży e-commerce. Sklepy internetowe, które nie uwzględniają pozycjonowania w swojej strategii rozwoju, skazane są już na samym na porażkę. Jedynym sposobem na sprzedaż swoich produktów lub usług jest sprawienie, aby internauci trafili na stronę sklepu. Niezależnie od branży, widoczność w wynikach wyszukiwarki Google jest bardzo istotna dla rozwoju każdego sklepu. Rozpoczynając pozycjonowanie strony sklepu internetowego, trzeba pamiętać o kilku szczegółach. Podstawowymi różnicami w porównaniu do klasycznego pozycjonowania stron są: wybór innych słów kluczowych, inne podejście do tworzenia contentu, konieczność wdrożenia elementów ułatwiających finalizację zakupu oraz regularne monitorowanie tendencji zakupowych na całym świecie. Jak zatem pozycjonować sklep na Woocommerce i GOshop?

Co wpływa na pozycjonowanie strony na Woocommerce i GOshop?

  • szybkość ładowania strony,
  • ilość i unikalność treści na stronie,
  • wybór słów kluczowych i umieszczenie ich w nagłówkach i tytułach
  • częstotliwość aktualizacji strony, czyli dodawania nowych treści,
  • ilość linków zewnętrznych z innych stron wysokiej jakości
  • techniczna struktura sklepu internetowego

Pozycjonowanie Woocommerce – jak zacząć pozycjonowanie strony na Woocommerce?

Pozycjonowanie Woocommerce warto zacząć od instalacji specjalnej wtyczki dla WordPress – Yoast SEO lub innej wtyczki, która ułatwia optymalizację strony. Następnie można przejść do ulepszania swojej strony. Bardzo istotna jest zmiana struktury adresów URL (np. na http://domena.pl/produkt/nazwa-produktu/). Można to zrobić w panelu WordPress. Trzeba także pamiętać o optymalizacji contentu na stronie. Dotyczy to przede wszystkim zastosowania słów kluczowych w tekście, tytułach oraz nagłówkach. Są to jedne z najważniejszych elementów pozycjonowania „on-site”, dlatego przy dodawaniu każdego artykułu i opisu produktu powinniśmy pamiętać o wykorzystaniu słów kluczowych w nagłówkach i rozdzieleniu tekstu w czytelny i przyjazny dla użytkownika sposób. Po zmianie tytułów można przejść do edycji opisów meta, czyli krótkich tekstów, które opisują zawartość strony/podstrony. Woocommerce oferuje obsługę certyfikatu SSL, który ma znaczenie przy pozycjonowaniu sklepu i przy zapewnieniu bezpieczeństwa danych klientów, dlatego warto jest go kupić. Ogromne znaczenie dla pozycjonowania i user-experiance ma szybkość strony. Aby przyśpieszyć sklep na Woocommerce, można ograniczyć ilość wykorzystywanych wtyczek oraz sformatować zdjęcia, aby nie zajmowały zbyt dużo miejsca.

GOshop pozycjonowanie – jak pozycjonować stronę na GOshop?

Aleternatywą dla Woocommerce, jest GOshop, czyli kolejne oprogramowanie, która umożliwia stworzenie sklepu internetowego.  Podobnie jak inne popularne CMS-y, GOshop oferuje wiele możliwości i narzędzi do optymalizacji strony. Pozycjonowanie GOshop musi obejmować m.in. stworzenie przyjaznych adresów URL, dodanie meta tagów, dodanie różnych wersji produktów oraz zadbanie o responsywność strony, czyli dostosowanie jej do urządzeń mobilnych o różnej rozdzielczości ekranu. Pozycjonowanie sklepu na GOshop powinno się zacząć od technicznych kwestii, czyli sprawdzenia, czy strona jest indeksowana oraz wygenerować i dodać mapę witryny. Następnie trzeba skupić się na wyborze słów kluczowych i napisaniu nowych artykułów i opisów produktów lub edycji starego contentu. Nie mniej ważna jest optymalizacja techniczna każdego z tekstów: stworzenie unikalnych tytułów i nagłówków ze słowami kluczowymi oraz meta opisów.

Dlaczego warto pozycjonować stronę swojego sklepu internetowego?

Pozycjonowanie Woocommerce i pozycjonowanie GOshop to najskuteczniejszy sposób na zdobycie nowych klientów i zwiększenie popularności sklepu. Skuteczne pozycjonowanie sprawia, że już w ciągu kilku miesięcy strona sklepu internetowego może zacząć pojawiać się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google, co znacznie zwiększa ilość sprzedaży.