Google Ads to płatna platforma reklamowa oferowana przez giganta Google. Umożliwia firmom reklamowanie swoich produktów lub usług użytkownikom, którzy szukają ich w Internecie.
Reklama Google Ads składa się z dwóch etapów. Po pierwsze reklamodawca ustala budżety swoich reklam i docelowych odbiorców. Po drugie reklamodawca ustala stawki w czasie rzeczywistym zgodnie z ustawieniami. Kampanie same się dostosowują w zależności od wyników. Najlepsze wyniki otrzymuje firma, która zapłaci najwyższą stawkę za ogłoszenie.
Cztery kroki do prowadzenia skutecznej kampanii Google Ads to:
1. Przekonujący tytuł reklamy, obraz i strona docelowa, które nawiążą do problemu Twojej grupy docelowej.
2. Stwórz reklamę, która nie tylko jasno komunikuje Twój przekaz, ale także nakłania odbiorcę do działania.
3. Docieraj z reklamami do właściwych odbiorców, mając na względzie, komu chcesz sprzedawać i gdzie prawdopodobnie zobaczą oni Twoje reklamy (wykorzystuj wyszukiwane hasła, dane demograficzne oraz inne opcje targetowania).
4. Zoptymalizuj swoją kampanię Google Ads poprzez testowanie i analizę wyników
Pamiętaj, że skuteczna reklama Google Ads to przede wszystkim dobrze rozplanowany budżet na poszczególne cele. Istnieje wiele sposobów na ustalenie budżetu. Jedną z metod – najczęściej stosowaną – jest zatrudnienie do tego celu specjalisty. Możesz jednak zrobić to samodzielnie wykorzystując kreator kampanii.
Pierwszym krokiem do ustalenia budżetu jest ustalenie, na ile możesz sobie pozwolić miesięcznie. Następny krok polega na przejściu do karty z reklamą w panelu Google Ads. Utwórz dzienny limit wydatków dla każdej kampanii, korzystając z filtrów i kontrolując wydatki na własnych warunkach za pomocą wybranego okresu rozliczeniowego lub niestandardowych dat. Dostosuj dzienne limity wydatków na podstawie typów reklam, na które chcesz kierować reklamy.