Spis treści
Słowa kluczowe i targetowanie geograficzne
Kampanie Google Ads należy odpowiednio targetować. Sposobem podstawowym targetowania reklam w wyszukiwarce Google jest oczywiście użycie słów kluczowych. Jako reklamodawca definiujemy, na jakie konkretne zapytania ma reagować wyszukiwarka, aby móc wyświetlić naszą reklamę. Dodatkowo określamy również stopień dopasowania, a więc podobieństwa fraz wpisywanych przez użytkowników w danej wyszukiwarce, do kluczowych słów przez nas zdefiniowanych.
Kampanie Google Ads targetuje się także pod względem geograficznym. Jest to tak naprawdę drugi z podstawowych sposobów kierowania reklamami. Dzięki niemu określimy, że reklamy wyświetlać się mają użytkownikom, którzy przebywają w danym regionie czy też pytają o dany obszar. Może to być cały kraj, miasto, województwo, dzielnica w większych miastach czy też po prostu osoby, które przebywają w promieniu określonym od wskazanego punktu czy też adresu. Możemy dzięki temu docierać z naszą reklamą do społeczności lokalnych, czy na przykład pracowników biznesowych centrów.
Targetowanie demograficzne oraz na tematy czy też zainteresowania
Gdy korzystamy z systemu Google Ads śmiało można wskazać cechy demograficzne odbiorców pożądanych reklam. Mowa tutaj o przedziale wiekowym czy też płci. Na niektórych rynkach wskazać możemy także demograficzną cechę dzietności oraz oczekiwany dochód osób, które będą oglądały daną reklamę.
Jeśli chcemy wypromować nową markę czy też produkt, to korzystając z reklam w reklamowej dzieci, możemy także skorzystać z kierowania na zainteresowana na tematy czy też użytkowników, którymi się interesowali ostatnimi czasy.