Strony internetowe, które plasują się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google, robią to zazwyczaj dlatego, że oferują świetną treść, która jest często aktualizowana. Strony, którym brakuje świeżej treści lub są pełne błędów gramatycznych nigdy nie przyciągną odwiedzających, którzy chcą świeżych, wysokiej jakości informacji. Pomyśl o swojej stronie internetowej jako o narzędziu promocyjnym, sposobie na dostarczenie informacji o Twojej firmie do społeczności internetowej. Gdy wykorzystasz pozycjonowanie stron internetowych ludzie dowiedzą się o Twoim istnieniu, gdy usłyszą Twoje przesłanie i zrozumieją, dlaczego jesteś inny, przyjdą do Ciebie szukając Twojego produktu lub usługi.
Niektóre strony internetowe uzyskują ponad 75% ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. SEO jest jedynym źródłem ruchu, które ma tak duży wpływ na wygląd strony. Jeśli reklamujesz się w płatnych kampaniach, możesz kierować ruch na poszczególne strony docelowe, a nawet na losową stronę, która jest ukryta na normalnej stronie – i nie będzie to miało żadnego znaczenia. Inaczej jest w przypadku SEO, które wymaga przemyślanej budowy witryny.
Pierwsze usługi takie pozycjonowanie stron internetowych były oferowane po niższej cenie, ale jak usługi stały się bardziej powszechne, ceny poszły w górę. Niektóre agencje SEO bęą również twierdzić, aby wykonać konkretne taktyki SEO, które są albo przereklamowane lub nie są częścią standardowego zestawu narzędzi agencji. Na przykład, optymalizacja strony pod kątem mediów społecznościowych wydaje się działać czasami jako jednorazowy projekt zlecony pracownikowi niższego szczebla do wykonania jako ćwiczenie szkoleniowe, ale ma niewielką skuteczność jako podstawowa usługa. Należy więc uzyskać rozeznanie na ile rzetelna jest dana firma wykonująca pozycjonowanie stron.