Strona na domenie .de, czyli pozycjonowanie PrestaShop na rynku niemieckim

Chyba każdemu z nas choć raz zadźwięczał w uszach termin “SEO”. Optymalizujemy strony, czyli malujemy obraz, który chcemy, aby zobaczyło jak najwięcej grono koneserów sztuki. Metafory jednak na bok, bowiem rozmawiamy o wizerunku biznesu w sieci, a w tym przypadku na rynku naszego zachodniego sąsiada. Na wstępie gwarantujemy, że pozycjonowanie PrestaShop, na rynek niemiecki wejście ułatwi. Mówiąc jednak od szczegółu do ogółu, wiele rzeczy może być niejasnych na wstępie, jednak spokojnie za chwilę wyjaśnimy Ci, dlaczego pozycjonowanie w Niemczech się opłaca oraz dlaczego powinieneś rozważyć pozycjonowanie PrestaShop w tym procesie. 

 

Mówią do Ciebie profesjonaliści, którzy pragną zachęcić Cię do bliższego poznania strategii zakładającej wykorzystanie platformy PrestaShop. Wyjaśnienie od A do Z znajdziesz pod niniejszym linkiem: https://boo.pl/pozycjonowanie-prestashop/, uwierz, naprawdę warto się temu przyjrzeć. 

 

Faul bekommt wenig ins Maul 

Pierwszym krokiem jest podjęcie decyzji, czy tworzymy stronę od nowa, czy też tłumaczymy już istniejącą. Wykonaj analizę rynku niemieckiego i oceń potrzeby kulturowe społeczeństwa. Pamiętaj jednak, że pozycjonowanie PrestaShop, jak i każda inna forma pozycjonowania, jest długotrwałym procesem, który wymaga nadążania za kolejnymi aktualizacjami algorytmów. Warto więc ułatwić sobie to zadanie na innych polach.

Domena

Musisz zdać sobie sprawę z wartości, jaką niesie za sobą domena „.de”. Wpływa ona pozytywnie na Twój wizerunek i buduje zaufanie wśród zagranicznych klientów. Dodatkowo jest to szczególnie istotne pod kątem geolokalizacji, algorytmy będą więc lepiej dopasowywać wyniki do zapytań pod kątem Twoich treści.

Hosting

Warto rozważyć hosting niemiecki, który poprawi funkcjonowanie witryny. Należy zadbać o ilość miejsca na dysku, aby nie miały miejsca zastoje w dostępie do strony. Mogą one obniżyć naszą pozycję rankingową.

Język

Znajomość języka niemieckiego to absolutna podstawa, jeśli chcesz prowadzić biznes w tym kraju. Nie ma w tym przypadku miejsca na kalki językowe, wstawki z języka angielskiego czy, co gorsza, błędy w treściach. Pokaż, że interesuje Cię kultura, do której sięgasz!

Pozycjonowanie Niemcy – “good to know” 

Teraz możesz zacząć praktyczne działania optymalizacyjne. Każde z tych działań wpływa na czynniki rankingowe podczas oceny dokonywanej przez roboty, warto więc pamiętać o kilku krokach. 

 

Krok 1: Wykonaj analizę rynkową pod kątem konkurencji. 

 

Krok 2: Poznaj potrzeby Niemców, aby wiedzieć, jak sprofilować swoje kanały komunikacyjne oraz techniczne SEO.

 

Krok 3: Stwórz przyjazny adres URL dla niemieckiego odbiorcy.

 

Krok 4: Opracuj bazę słów kluczowych, najlepiej fraz typu long tail.

 

Krok 5: Twórz oryginalne, merytoryczne treści.

 

Krok 6: Zoptymalizuj meta tagi.

 

Krok 7: Uwzględnij multimedia o wysokiej jakości.

 

Krok 8: Wykorzystaj moc mediów społecznościowych.

 

Krok 9: Zadbaj o link building SEO i SEM.

 

Krok 10: Pamiętaj o dostosowaniu się do urządzeń mobilnych.

 

Niemcy to dynamiczny, ciągle rozwijający się rynek, na który oczywiście możesz wejść, jednak walka z konkurencją będzie znacznie większa niż np. w Polsce. Stosując pozycjonowanie PrestaShop, znacząco sobie ten proces ułatwisz, gdyż dysponować będziesz narzędziami, które pozwolą na stworzenie naprawdę atrakcyjnej witryny. Warto jednak podkreślić, że jeśli planujesz uzyskać topowe pozycje w rankingu SERP, wsparcie agencji SEO będzie koniecznością na rynku niemieckim. To naprawdę trudne zadanie i wsparcie profesjonalistów będzie w jego przypadku najlepszą decyzją.