Marketing sklepu internetowego vs badanie satysfakcji klienta

Jeżeli posiadasz swój własny sklep internetowy, to pewnie niejednokrotne przyszło Ci do głowy pytanie jak reklamować firmę. Pozycjonowanie, Google Ads i media społecznościowe to podstawy, w które na pewno warto inwestować. Marketing sklepu może być jednak znacznie bardziej rozbudowany. Czy mówi Ci coś badanie satysfakcji klienta?

Zachwalanie produktu lub usługi przez markę to jedno, ale rzeczywiste odczucie klientów to może być coś zupełnie innego. Jeżeli marketing sklepu jest na najwyższym poziomie, zachęcony odbiorca postanawia złożyć zamówienie i nagle okazuje się, że czar pryska – paczka dotarła zbyt późno, obsługa klienta nie odpowiada na zapytania, a produkt nie jest zgodny z opisem – i mamy poważny problem.

W najlepszym wypadku klient już nigdy do nas nie wróci, w najgorszym pozostawi negatywne opinie w Internecie i opowie o nieprzyjemnym doświadczeniu wszystkim swoim znajomym. Co gorsza, właściciel firmy może nigdy się nie dowiedzieć, dlaczego traci zamówienia. Właśnie tutaj może pomóc badanie satysfakcji klienta.

To jak reklamować firmę jest ważne, ale nie można pomijać aspektów związanych z obsługą na najwyższym poziomie. Dla przedsiębiorcy odpowiedź na maila po dwóch dniach może być standardem, ale dla klienta lekceważeniem i obrazą. Jeżeli nie powie mu tego wprost, jak inaczej ma się o tym dowiedzieć?

Powiedzieliśmy już, jak reklamować firmę – w social mediach, za pomocą reklamy Google i na własnej stronie internetowej. Zastanówmy się teraz jak pozyskać wiarygodne opinie na temat swoich usług? Z pomocą może przyjść stosunkowo nowy system fixback, do skutecznej komunikacji z klientem. Wystarczy umieścić kod QR na opakowaniu lub rachunku, a klient po zeskanowaniu go otrzyma prośbę o pozostawienie opinii.

To dużo prostsze i tańsze rozwiązanie niż dzwonienie do każdego klienta lub rozsyłanie mailingów. Skorzystanie z fixback jest prostym i niedrogim rozwiązaniem. Dlaczego klienci chętnie wypełniają formularze dotyczące badania satysfakcji? Bo często otrzymują z tego tytułu jakiś profit – np. bon na kolejne zakupy w Twoim sklepie.

Dzięki temu nie tylko poznasz słabe strony swojej firmy, mogąc je naprawiać i ulepszać swoje działania, ale także zachęcisz klienta do powrotu. Jeżeli go wysłuchasz, zareagujesz i jeszcze dasz prezent np. w postaci vouchera, to z dużym prawdopodobieństwem nie tylko do Ciebie wróci, ale stanie się także lojalnym ambasadorem marki.